С Т А Т У Т
АКАДЕМІЧНОГО ЛІЦЕЮ №3
ОБУХІВСЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ КИЇВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

(нова редакція)

м. Обухів, 2019

І. ЗАГАЛЬНІ ПОЛОЖЕННЯ

1.1. Академічний ліцей №3 Обухівської міської ради Київської області (далі – Ліцей) є повним правонаступником навчально-виховного комплексу «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – ліцей» Обухівської міської ради Київської області.

1.2. Академічний ліцей №3 Обухівської міської ради Київської області – заклад загальної середньої освіти комунальної форми власності і належить до власності громади міста Обухова Київської області.

1.3. Засновником Ліцею є виконавчий комітет Обухівської міської ради Київської області (далі – Засновник).

Засновник або уповноважений ним орган – управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, здійснює фінансування Ліцею, його матеріально-технічне забезпечення, надає необхідні будівлі, інженерні комунікації, обладнання, організовує будівництво та ремонт приміщень, їх господарське обслуговування, харчування учнів.

1.4. Повне найменування юридичної особи: Академічний ліцей № 3 Обухівської міської ради Київської області.

1.5. Скорочена назва закладу освіти: ліцей № 3.

1.6. Організаційно-правова форма: комунальна організація (установа, заклад).

1.7. Юридична адреса Академічного ліцею № 3 Обухівської міської ради Київської області: 08702, Київська область, м. Обухів, вул. Миру, 12; телефони: 6-51-91, 6-50-40, тел./факс (04572) 6-51-91.

1.8. Академічний ліцей №3 Обухівської міської ради Київської області має статус юридичної особи, є неприбутковою організацією, має печатку, штамп, бланки зі своєю назвою, має самостійний баланс, реєстраційний та спеціальний реєстраційний рахунки в органах Державного казначейства, рахунки в установах банків, ідентифікаційний код.

1.9. Ліцей діє на підставі Статуту, затвердженого Засновником та погодженого управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради (далі – управління освіти) та зареєстрованого в установленому порядку.

1.10. Ліцей відокремлений від церкви (релігійних організацій), має світський характер.

1.11. Ліцей є закладом загальної середньої освіти І-ІІІ ступенів, що забезпечує профільну освіту. Структурними підрозділами Ліцею є:

- початкова школа – І ступінь (1-4 класи), що забезпечує початкову освіту;

- гімназія - ІІ ступінь (5-9 класи), що забезпечує базову середню освіту;

- ліцей – ІІІ ступінь (10-11(12) класи), що забезпечує профільну середню освіту, здобуття повної загальної середньої освіти через організацію закладом єдиного комплексу освітніх компонентів для досягнення учнями обов’язкових результатів навчання, визначених Державними стандартами початкової, базової і профільної загальної середньої освіти (далі – Державний стандарт) на трьох рівнях:

- початкова освіта;

- базова середня освіта;

- профільна середня освіта.

1.12. Здобуття профільної середньої освіти передбачає академічне - профільне навчання на основі поєднання змісту освіти, визначеного стандартом профільної середньої освіти, і поглибленого вивчення окремих предметів з урахуванням здібностей та освітніх потреб учнів з орієнтацією на продовження навчання на вищих рівнях освіти.

1.13.Ліцей у своїй діяльності керується Конституцією України, Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами України, постановами Верховної Ради України, актами Президента України, прийнятими відповідно до Конституції та законів України, Кабінету Міністрів України, наказами Міністерства освіти і науки України, інших центральних органів виконавчої влади, рішеннями Обухівської міської ради та її виконавчого комітету, розпорядженнями Обухівського міського голови, наказами управління освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради, іншими нормативно-правовими актами та власним Статутом.

1.14. Ліцей самостійно приймає рішення та здійснює діяльність у межах компетенції, передбаченої чинним законодавством України та власним Статутом.

1.15. Ліцей може створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною, мережевою формою навчання, класи (групи) з поглибленим, профільним вивченням окремих предметів, заочною або вечірньою формами навчання та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами. Заклад освіти може організовувати такі форми здобуття освіти, як екстернат та педагогічний патронаж.

1.16. Ліцей для здійснення статутної діяльності може на договірних засадах об’єднуватися з іншими юридичними особами, створюючи освітні, освітньо-наукові, наукові, освітньо-виробничі та інші об’єднання, кожен із учасників якого зберігає статус юридичної особи.

1.17. У Ліцеї мовою освітнього процесу відповідно до законодавства визначена українська мова.

1.18.Головною метою діяльності Ліцею є надання якісних освітніх послуг, забезпечення Державних стандартів та рівного доступу осіб до якісної освіти, створення умов для здобуття особами загальної середньої освіти, впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особистості.

1.19. Головними завданнями Ліцею є:

- створення єдиного освітнього простору;

- забезпечення рівного доступу осіб до якісної освіти, підвищення якості освітніх послуг;

- створення умов для здобуття загальної середньої освіти на рівні Державних стандартів шляхом формування ключових компетентностей, необхідних кожній сучасній людині для успішної життєдіяльності, які визначені Законом України «Про освіту»;

- впровадження допрофільної підготовки і профільного навчання, поглибленого вивчення окремих предметів, забезпечення всебічного розвитку особи, а також допрофесійного навчання незалежно від місця їх проживання;

- застосування сучасних методик моделювання освітнього середовища, яке забезпечує широкий спектр можливостей для ефективного особистісного саморозвитку кожного Ліцеїста, сприяє створенню атмосфери творчості та емоційного комфорту;

- формування особистості здобувача освіти, розвиток його здібностей та світогляду;

- виховання в здобувачів освіти поваги до Конституції та державних символів України, прав і свобод людини і громадянина, почуття власної гідності, відповідальності перед законом за свої дії, свідомого ставлення;

- ефективне використання кадрових, інформаційних, матеріальних, фінансових ресурсів, спрямованих на задоволення освітніх потреб здобувачів освіти;

- виховання шанобливого ставлення до родини, поваги до народних традицій і звичаїв, державної та рідної мови, національних цінностей українського народу та інших народів і націй;

- виховання свідомого ставлення до свого здоров’я та здоров’я інших громадян як найвищої соціальної цінності, формування гігієнічних навичок і засад здорового способу життя, збереження і зміцнення фізичного та психічного здоров’я здобувачів освіти;

- формування та розвиток соціально зрілої і творчої особистості з усвідомленою громадянською позицією, почуттям національної самосвідомості, особистості, підготовленої до професійного самовизначення;

- забезпечення реалізації прав здобувачів освіти на вільне формування світоглядних переконань;

- забезпечення соціального захисту здобувачів освіти, сприяння встановлення рівного доступу до повноцінної освіти різних категорій учнів, відповідно до їх індивідуальних нахилів, потреб, інтересів;

- реалізація права осіб з особливими освітніми потребами на здобуття повної загальної середньої освіти;

- створення передумов для соціальної адаптації, подальшої інтеграції в суспільство осіб з особливими освітніми потребами;

- створення умов для всебічної підготовки здобувачів освіти до самостійного життя, праці, соціального й професійного самовизначення на основі посилення взаємозв’язків Ліцею з виробничими, іншими структурами міста й області.

1.20. Головними принципами освітньої діяльності Ліцею є:

- забезпечення якості освіти та якості освітньої діяльності;

- забезпечення рівного доступу до освіти без дискримінації за будь-якими ознаками, у тому числі за ознакою інвалідності;

- прозорість і публічність прийняття та виконання управлінських рішень;

- свобода у виборі видів, форм і темпу здобуття освіти, освітньої програми, закладу освіти, інших суб’єктів освітньої діяльності;

- академічна доброчесність;

- академічна свобода;

- фінансова, академічна, кадрова та організаційна автономія у межах, визначених законом;

- гуманізм;

- демократизм;

- єдність навчання, виховання та розвитку;

- сприяння навчанню впродовж життя;

- інтеграція у міжнародний освітній та науковий простір;

- забезпечення універсального дизайну та розумного пристосування;

- виховання патріотизму, поваги до культурних цінностей українського народу, його історико-культурного надбання і традицій;

- нерозривний зв’язок із світовою та національною історією, культурою, національними традиціями;

- формування усвідомленої потреби дотримуватися Конституції та законів України, нетерпимості до їх порушення;

- формування поваги до прав і свобод людини, нетерпимості до приниження її честі та гідності, фізичного або психічного насильства, а також до дискримінації за будь-якими ознаками;

- формування громадянської культури та культури демократії;

- формування культури здорового способу життя, екологічної культури і дбайливого ставлення до довкілля;

- невтручання політичних партій в освітній процес;

- невтручання релігійних організацій в освітній процес;

- різнобічність та збалансованість інформації щодо політичних, світоглядних та релігійних питань;

- нетерпимість до проявів корупції та хабарництва.

1.21. Ліцей несе відповідальність перед особою, суспільством і державою за:

- реалізацію головних завдань, визначених Конституцією України, Законом України «Про освіту», Законом України «Про загальну середню освіту», іншими нормативно-правовими актами;

- безпечні умови освітньої діяльності;

- дотримання Державних стандартів освіти;

- дотримання договірних зобов’язань з іншими суб’єктами освітньої, виробничої, наукової діяльності та приватними особами, у тому числі зобов’язань за міжнародними угодами;

- дотримання фінансової дисципліни;

- за прозорість, інформаційну відкритість.

1.22. Випускники Ліцею одержують документи про освіту встановленого зразка.

1.23. Мережа класів у Ліцеї формується згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими Міністерством освіти і науки України, відповідно до санітарно-гігієнічних вимог, з урахуванням наявності приміщень та відповідно до кількості заяв про зарахування до Ліцею, поданих батьками або особами, які їх замінюють.

1.24. Ліцей зберігає за собою право, з урахуванням освітніх запитів, кадрового забезпечення та матеріально-технічної і методичної бази обирати профілі навчання учнів, передбачені чинним законодавством.

1.25. Ліцей приймає рішення про створення класів з поглибленим вивченням предметів за погодженням з органом управління закладу освіти.

1.26. Автономія Ліцею визначається його правом:

- проходити в установленому порядку інституційний аудит як захід державного нагляду (контролю);

- користуватися пільгами, що передбачені державою;

- планувати власну діяльність та формувати стратегію розвитку Ліцею;

- визначати форми, методи і засоби організації освітнього процесу за погодженням із власником (засновником) та управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради Київської області;

- розробляти освітні програми або використовувати типові (інші освітні програми), які розробляються і затверджуються відповідно до чинного законодавства;

- визначати на кожен навчальний рік варіативну частину робочого навчального плану;

- формувати контингент учнів;

- створювати у своєму складі класи (групи) з дистанційною формою навчання, спеціалізовані класи, класи (групи) з поглибленим вивченням окремих предметів та інклюзивні класи для навчання дітей з особливими освітніми потребами;

- розробляти умови конкурсного відбору у ліцейні класи із урахуванням профілю навчання;

- в установленому порядку розробляти і впроваджувати авторські програми, експериментальні та індивідуальні робочі навчальні плани;

- спільно з вищими закладами освіти, науково-дослідними установами та центрами проводити науково-дослідницьку, експериментальну, пошукову роботу, що не суперечить законодавству України;

- направляти педагогічних працівників на курси та підвищення кваліфікації педагогічних кадрів;

- запрошувати на роботу спеціалістів, у тому числі й закордонних, на договірних (контрактних) умовах при наявності позабюджетних коштів у встановленому порядку;

- надавати додаткові, у тому числі платні, освітні послуги згідно з чинним законодавством;

- відкривати в органах Державного казначейства реєстраційних та спеціальних реєстраційних рахунків, самостійно здійснювати бухгалтерський облік;

- отримувати кошти і матеріальні цінності від органів виконавчої влади, юридичних і фізичних осіб;

- використовувати різні форми морального і матеріального заохочення до учасників освітнього процесу відповідно із законодавством України та власним Статутом;

- залишати у своєму розпорядженні та використовувати власні надходження у порядку, визначеному законодавством України (зокрема, використовувати кошти від надання платних послуг), в освітньому процесі враховувати запити учнів та батьків, здійснювати редакційно-видавничу діяльність у межах потреб і можливостей згідно з чинним законодавством;

- у період літніх канікул організовувати роботу літніх оздоровчих, мовних таборів на базі Ліцею;

- встановлювати власну символіку та атрибути;

- об’єднувати на підставі спеціальних угод свою діяльність з діяльністю інших підприємств, установ і організацій як в Україні, так і за її межами, входити до навчально-виховних об’єднань відповідно до чинного законодавства;

- укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв’язки з закладами освіти, науковими установами, підприємствами, організаціями, громадськими об’єднаннями, окремими громадянами як на території України, так і за її межами;

- інші права, що не суперечать чинному законодавству.

1.27. Ліцей зобов’язаний:

1) реалізовувати положення Конституції України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», інших нормативно-правових актів у галузі освіти;

2) здійснювати освітню діяльність на підставі ліцензії, отриманої у встановленому законодавством порядку;

3) задовольняти потреби громадян, що проживають на території обслуговування закладу освіти, в здобутті повної загальної середньої освіти;

4) за потреби створювати інклюзивні та/або спеціальні групи і класи для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

5) забезпечувати єдність навчання та виховання;

6) створювати власну науково-методичну і матеріально-технічну базу;

7) проходити плановий інституційний аудит у терміни та в порядку визначеним спеціальним законодавством;

8) забезпечувати відповідність рівня загальної середньої освіти Державним стандартам загальної середньої освіти;

9) охороняти життя і здоров’я здобувачів освіти, педагогічних та інших працівників закладу освіти;

10) додержуватись фінансової дисципліни, зберігати матеріальну базу;

11) забезпечувати видачу здобувачам освіти документів про освіту встановленого зразка;

12) здійснювати інші повноваження, делеговані Засновником або уповноваженим ним органом управління освітою.

1.28. У Ліцеї створюються та функціонують: предметні методичні комісії, творчі групи, інші форми науково-методичних об’єднань вчителів та науковців, методична рада, соціальна, психологічна, медична, бібліотечна служби.

1.29. Медичне обслуговування учнів забезпечується Засновником, управлінням освіти виконавчого комітету Обухівської міської ради і здійснюються медичними працівниками закладів охорони здоров’я або медичними працівниками Ліцею.

1.30. Ліцей забезпечує безпечні та нешкідливі умови навчання, режим роботи, умови для фізичного розвитку та зміцнення здоров'я, формує гігієнічні навички та засади здорового способу життя учнів (вихованців).

1.31. У Ліцеї організовується харчування учнів (вихованців). Норми та порядок організації харчування учнів (вихованців) встановлюються Кабінетом Міністрів України.

1.32. Взаємовідносини Ліцею з юридичними і фізичними особами визначаються угодами, що укладаються між ними відповідно до чинного законодавства України.

ІІ. ОРГАНІЗАЦІЯ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

2.1. Освітня діяльність у Ліцеї провадиться на підставі ліцензії, що видається органом ліцензування відповідно до законодавства.

2.2. Ліцей планує свою роботу самостійно відповідно до перспективного, річного та місячного планів роботи. У плані відображаються найголовніші питання роботи закладу освіти, визначається перспектива його розвитку. План затверджується педагогічною радою Ліцею.

2.3. Основним документом, що регулює освітній процес, є освітня програма, що розробляється на основі типових освітніх програм, розроблених та затверджених Міністерством освіти і науки України або альтернативних освітніх програм, розроблених Ліцеєм чи іншими суб’єктами освітньої діяльності, науковими установами, фізичними чи юридичними особами та затвердженими відповідно до чинного законодавства про освіту. Освітня програма, за рішенням педагогічної ради, може бути наскрізною або для окремих рівнів освіти. Для осіб з особливими освітніми потребами освітня програма може мати корекційно-розвитковий складник. Освітня програма схвалюється педагогічною радою Ліцею та затверджується наказом директора. На основі власної освітньої програми Ліцей складає та затверджує річний навчальний план, який базується на основі типових навчальних планів, розроблених і затверджених Міністерством освіти і науки України, із конкретизацією варіативної частини та визначенням профілів навчання.

2.4. Робочий навчальний план ліцею розробляється дирекцією закладу освіти з урахуванням особливостей контингенту здобувачів освіти, їх потреб і наявного освітнього рівня, погоджується педагогічною радою закладу та затверджується керівником.

2.5. Відповідно до робочого навчального плану педагогічні працівники самостійно добирають програми, підручники, навчальні посібники, що мають гриф Міністерства освіти і науки України, а також науково-методичну літературу, дидактичні матеріали, форми, методи, засоби навчальної роботи, що мають забезпечувати виконання статутних завдань і здобуття освіти на рівні Державних стандартів відповідно до вікових особливостей і природних здібностей дітей.

2.6. У Ліцеї освітній процес здійснюється за денною формою навчання з 5-денним навчальним тижнем.

2.7. Навчальний рік розпочинається 1 вересня Днем знань і закінчується не пізніше 1 липня наступного року.

Структура та тривалість навчального року, навчального тижня, режим роботи Ліцею, форми організації освітнього процесу визначаються педагогічною радою та затверджується керівником Ліцею у межах часу, передбаченого освітньою програмою та з урахуванням вікових особливостей, фізичного, психічного й інтелектуального розвитку дітей. Режим дня, який забезпечує поєднання освітнього процесу та відпочинку дітей, складається в Ліцеї і затверджується директором за погодженням із відповідною територіальною установою Держпродспоживслужби України. Загальна тривалість канікул протягом навчального року не повинна становити менш як 30 календарних днів. Для учнів 1 класу можуть встановлюватися додаткові канікули.

Під час літніх канікул адміністрація Ліцею сприяє організації відпочинку дітей, в тому числі з соціально вразливих сімей, у таборах оздоровлення.

У випадку екологічного лиха місцевими органами виконавчої влади або органами місцевого самоврядування може встановлюватися особливий режим роботи Ліцею, який погоджується з органами державної санітарно-епідеміологічної служби.

2.8. Відволікання здобувачів освіти від навчальних занять на інші види діяльності забороняється (крім випадків, передбачених законодавством України).

2.9. Тривалість уроків у Ліцеї становить: у перших класах – 35 хвилин, у других-четвертих – 40 хвилин, п’ятих-дванадцятих – 45 хвилин.

Заклад освіти може обрати інші, крім уроку, форми організації освітнього процесу.

2.10. Щоденна кількість і послідовність навчальних занять визначається розкладом уроків, що складається на кожен семестр відповідно до робочого навчального плану з дотриманням санітарно-гігієнічних та педагогічних вимог і затверджується директором Ліцею.

2.11. Крім різних форм обов’язкових навчальних занять, у Ліцеї проводяться індивідуальні, групові, факультативні та інші позакласні заняття, гуртки, секції і заходи, що передбачені окремим розкладом, спрямовані на задоволення освітніх інтересів учнів (вихованців) та на розвиток їх творчих здібностей, нахилів і обдарувань.

2.12. З урахуванням освітніх запитів у Ліцеї відповідно до чинного законодавства організовується дистанційна, мережева та індивідуальна (екстернатна, сімейна (домашня), педагогічний патронаж) форми навчання. Бажаючим, за рішенням педагогічної ради, надається право і створюються умови для прискореного закінчення Ліцею.

2.13. Ліцей може проводити інклюзивне навчання, створюючи спеціальні класи або групи для здійснення освітнього процесу для осіб з особливими освітніми потребами. Такі класи або групи створюються в обов’язковому порядку при поданні заяви та медичного висновку батьками (опікунами) таких здобувачів освіти.

2.14. Класи у Ліцеї формуються за погодженням із Засновником або уповноваженим ним органом з питань освіти згідно з нормативами їх наповнюваності, встановленими законодавством, з урахуванням наявності приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам для здійснення освітнього процесу, та відповідно до кількості поданих заяв про зарахування до закладу освіти.

2.15. Поділ класів на групи для вивчення окремих предметів здійснюється згідно нормативів, встановлених МОН України.

2.16. Зміст, обсяг і характер домашніх завдань з кожного предмету визначаються вчителем відповідно до педагогічних і санітарно-гігієнічних вимог з урахуванням індивідуальних особливостей здобувачів освіти.

Домашні завдання здобувачам освіти (учням) перших класів не задаються.

2.17.У Ліцеї ведеться поточне, тематичне, семестрове та річне (підсумкове) оцінювання знань учнів. Результати оцінювання доводяться до учнів (вихованців) класним керівником.

2.18. Облік навчальних досягнень здобувачів освіти протягом навчального року здійснюється у класних журналах, інструкції про ведення яких затверджуються МОН України. Результати навчальної діяльності за рік заносяться до особових справ учнів.

2.19. У першому і другому класах оцінювання знань здійснюється вербально.

Критерії оцінювання навчальних досягнень здобувачів освіти закладу освіти визначаються МОН України.

2.20. Результати навчання здобувачів освіти на кожному рівні освіти оцінюються шляхом державної підсумкової атестації.

2.21. Державна підсумкова атестація здобувачів початкової освіти здійснюється лише з метою моніторингу якості освітньої діяльності закладів освіти та/або якості освіти.

2.22. Порядок, форми проведення та перелік навчальних предметів, з яких проводиться державна підсумкова атестація, визначає центральний орган виконавчої влади у сфері освіти і науки.

2.23. Випускникам, які здобули базову та повну загальну середню освіту, видається відповідний документ про освіту.

2.24. У документі про освіту відображаються досягнення учнів у навчанні за І і ІІ семестри, навчальний рік та державну підсумкову атестацію.

2.25. Залучення здобувачів освіти до видів діяльності, не передбачених навчальним планом та річним планом роботи закладу освіти, дозволяється лише за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють.

2.26. Зарахування, відрахування та переведення учнів (вихованців) Ліцею здійснюється згідно з Порядком зарахування, відрахування та переведення учнів до державних та комунальних закладів освіти для здобуття повної загальної середньої освіти, затвердженим наказом Міністерства освіти і науки України.

2.27. У школі першого ступеню навчання для учнів 1-4 класів за бажанням їхніх батьків або осіб, які їх замінюють, при наявності належної навчально-матеріальної бази, педагогічних працівників, обслуговуючого персоналу, можуть створюватись групи продовженого дня.

2.28. Зарахування до груп продовженого дня і відрахування дітей із них здійснюється наказом директора Ліцею на підставі заяви батьків (осіб, які їх замінюють).

2.29. Розпорядок роботи груп продовженого дня визначається нормативно-правовими документами Міністерства освіти і науки України.

2.30. Виховання здобувачів освіти в Ліцеї здійснюється під час проведення уроків та в процесі позаурочної й позашкільної роботи.

2.31. Цілі виховного процесу в Ліцеї визначаються на основі принципів, закладених у Конституції України та законах України, інших нормативно-правових актах.

2.32. Дисципліна в Ліцеї дотримується на основі взаємоповаги усіх учасників освітнього процесу, дотримання правил внутрішнього розпорядку та цього статуту. Застосування методів фізичного та психічного насильства на здобувачів освіти забороняється.

2.35.У Ліцеї забороняється утворення та діяльність організаційних структур політичних партій, а також релігійних організацій і воєнізованих формувань.
2.36.Примусове залучення учнів Ліцею до вступу у будь-які об'єднання громадян, релігійні організації і воєнізовані формування забороняється.

3. УЧАСНИКИ ОСВІТНЬОГО ПРОЦЕСУ

3.1. Учасниками освітнього процесу в Ліцеї є: учні, керівники закладу освіти, педагогічні працівники, практичні психологи, бібліотекарі, інші спеціалісти, батьки або особи, які їх замінюють.

3.2. Статус, права та обов’язки учасників освітнього процесу, трудові відносини (призначення та звільнення з посади), навантаження та інші види діяльності, атестація тощо визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», іншими законодавчими актами, цим Статутом, правилами внутрішнього розпорядку Ліцею.

3.3. Здобувачі освіти мають право на:

- індивідуальну освітню траєкторію, що реалізується, зокрема, через вільний вибір видів, форм і темпу здобуття освіти, закладів освіти тазапропонованих ними освітніх програм, навчальних дисциплін і рівня їх складності, методів та засобів навчання;

- якісні освітні послуги;

- справедливе та об’єктивне оцінювання результатів навчання;

- відзначення успіхів у своїй діяльності;

- свободу творчої, спортивної, оздоровчої, культурної, просвітницької, наукової діяльності тощо;

- безпечні та нешкідливі умови навчання, утримання і праці;

- повагу людської гідності;

- захист під час освітнього процесу від приниження честі й гідності, будь-яких форм насильства та експлуатації, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю здобувача освіти;

- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею та послугами його структурних підрозділів у порядку, встановленому Ліцеєм відповідно до спеціальних законів;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- особисту або через своїх законних представників участь у громадському самоврядуванні;

- інші необхідні умови для здобуття освіти, у тому числі для осіб з особливими освітніми потребами та із соціально незахищених верств населення.

3.4. Учні (вихованці) зобов’язані:

- виконувати вимоги освітньої програми (індивідуального навчального плану за його наявності), дотримуючись принципу академічної доброчесності, та досягти результатів навчання, передбачених Державним стандартом для відповідного рівня освіти;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси всіх учасників освітнього процесу, дотримуватися етичних норм;

- відповідально та дбайливо ставитися до власного здоров’я, здоров’я оточуючих, довкілля;

- дотримуватися цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку Ліцею.

3.5. Учні (вихованці) мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством та установчими документами Ліцею.

Залучення здобувачів освіти під час освітнього процесу до виконання робіт чи до участі у заходах, не пов’язаних з реалізацією освітньої програми, забороняється, крім випадків, передбачених рішенням Кабінету Міністрів України.

Здобувачі освіти залучаються за їх згодою та згодою батьків або осіб, які їх замінюють, до самообслуговування, різних видів суспільно корисної праці відповідно до цього Статуту і правил внутрішнього розпорядку з урахуванням віку, статі, фізичних можливостей.

3.6. За невиконання учасниками освітнього процесу своїх обов’язків, порушення цього Статуту, правил внутрішнього розпорядку, порушення академічної доброчесності на них можуть накладатися стягнення відповідно до законодавства та Порядку виявлення та встановлення фактів академічної доброчесності.

3.7. Для учнів (вихованців), за рішенням педагогічної ради, можуть встановлюватися різні види морального стимулювання та матеріального заохочення, передбачені МОН України, іншими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування та Ліцеєм.

3.8. Педагогічним працівником повинна бути особа з високими моральними якостями, яка має вищу освіту, належний рівень професійної підготовки, забезпечує результативність та якість своєї роботи, фізичний та психічний стан здоров’я якої дає змогу виконувати професійні обов’язки в закладах загальної середньої освіти.

3.9. До педагогічної діяльності у Ліцеї не допускаються особи, яким вона заборонена за медичними показаннями, за вироком суду. Перелік медичних протипоказань щодо провадження педагогічної діяльності встановлюється законодавством.

3.10. Призначення на посаду, звільнення з посади педагогічних та інших працівників ліцею, інші трудові відносини регулюються законодавством про працю, Законом України «Про загальну середню освіту» та іншими законодавчими актами.

3.11. Обсяг педагогічного навантаження вчителів визначається відповідно до законодавства директором Ліцею.

Обсяг педагогічного навантаження може бути менше тарифної ставки або посадового окладу лише за письмовою згодою педагогічного працівника.

Перерозподіл педагогічного навантаження упродовж навчального року допускається лише у разі зміни кількості годин з окремих предметів, що передбачається освітньою програмою або за письмовою згодою педагогічного працівника з дотриманням законодавства про працю.

3.12. Директор Ліцею призначає класних керівників, завідуючих навчальними кабінетами, майстернями, права та обов’язки яких визначаються нормативно-правовими актами МОН України, правилами внутрішнього розпорядку та цим Статутом.

3.13. Не допускається відволікання педагогічних працівників від виконання професійних обов’язків, крім випадків, передбачених законодавством.

Залучення педагогічних працівників до участі у видах робіт, не передбачених освітньою (освітніми) програмою (програмами) закладу, навчальними програмами та іншими документами, що регламентують діяльність Ліцею, здійснюється лише за їх згодою.

3.14. Педагогічні працівники Ліцею підлягають атестації відповідно до порядку, встановленому МОН України.

За результатами атестації визначається відповідність педагогічного працівника займаній посаді, присвоюються кваліфікаційні категорії, педагогічні звання. Перелік категорій і педагогічних звань педагогічних працівників визначається Кабінетом Міністрів України.

3.15. Педагогічні працівники Ліцею мають право на:

- академічну свободу, включаючи свободу викладання, свободу від втручання в педагогічну діяльність, вільний вибір форм, методів і засобів навчання, що відповідають освітній програмі;

- педагогічну ініціативу;

- розроблення та впровадження авторських навчальних програм, проектів, освітніх методик і технологій, методів і засобів, насамперед методик компетентнісного навчання;

- користування бібліотекою, навчальною, культурною, спортивною, побутовою, оздоровчою інфраструктурою Ліцею та послугами його структурних підрозділів;

- підвищення кваліфікації, перепідготовку;

- вільний вибір освітніх програм, форм навчання, закладів освіти, установ і організацій, інших суб’єктів освітньої діяльності, що здійснюють підвищення кваліфікації та перепідготовку педагогічних працівників;

- доступ до інформаційних ресурсів і комунікацій, що використовуються в освітньому процесі;

- відзначення успіхів у своїй професійній діяльності;

- справедливе та об’єктивне оцінювання своєї професійної діяльності;

- захист професійної честі та гідності;

- безпечні та нешкідливі умови праці;

- участь у громадському самоврядуванні Ліцею;

- участь у роботі колегіальних органів Ліцею;

- індивідуальну освітню (наукову, творчу, мистецьку та іншу) діяльність за межами закладу освіти;

- об’єднання у професійні спілки та бути членами інших об’єднань громадян, діяльність яких не заборонена законодавством.

3.16. Педагогічні працівники Ліцею зобов'язані:

- постійно підвищувати свій професійний і загальнокультурний рівні та педагогічну майстерність;

- виконувати освітню програму для досягнення здобувачами освіти передбачених нею результатів навчання;

- сприяти розвитку здібностей учнів (вихованців), формуванню навичок здорового способу життя, дбати про їхнє фізичне та психічне здоров’я;

- дотримуватися академічної доброчесності та забезпечувати її дотримання учнями (вихованцями) в освітньому процесі;

- дотримуватися педагогічної етики;

- поважати гідність, права, свободи і законні інтереси всіх учасників освітнього процесу;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати в учнів (вихованців) усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати в учнів (вихованців) повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України та навколишнього природного середовища;

- формувати в учнів (вихованців) прагнення до взаєморозуміння, миру, злагоди між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами;

- захищати учнів (вихованців) під час освітнього процесу від будь-яких форм фізичного та психічного насильства, приниження честі та гідності, дискримінації за будь-якою ознакою, пропаганди та агітації, що завдають шкоди здоров’ю, запобігати вживанню ними та іншими особами на території Ліцею алкогольних напоїв, наркотичних засобів тощо;

- додержуватися установчих документів і правил внутрішнього розпорядку Ліцею, виконувати свої посадові обов’язки.

3.17. Сертифікація педагогічних працівників відбувається на добровільних засадах виключно за їх ініціативою та відповідно до Положення про сертифікацію педагогічних працівників, затвердженого Кабінетом Міністрів України.

3.18. Педагогічні працівники, які систематично порушують цей Статут, правила внутрішнього розпорядку Ліцею, не виконують посадових обов’язків, умови трудового договору або за результатами атестації не відповідають займаній посаді, звільняються з роботи згідно із законодавством.

3.19. Професійний розвиток та щорічне підвищення кваліфікації педагогічних працівників Ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства про освіту.

3.20. Педагогічні працівники мають також інші права та обов’язки, передбачені законодавством, колективним договором, трудовим договором, правилами внутрішнього розпорядку та посадовою інструкцією.

3.21. У Ліцеї, за рішенням педагогічної ради та наказу директора, за рахунок власних надходжень та інших джерел, не заборонених законодавством, може встановлюватися педагогічним працівникам доплата, надбавки, премії та інші види заохочень.

3.22. Права й обов’язки інших працівників, які залучаються до освітнього процесу, регулюються трудовим законодавством, відповідними договорами, цим Статутом та правилами внутрішнього розпорядку Ліцею.

3.23. Батьки здобувачів освіти та особи, які їх замінюють, мають право:

- захищати відповідно до законодавства права та законні інтереси учнів (вихованців);

- звертатися до Ліцею, органів управління освітою з питань освіти;

- обирати заклад освіти, освітню програму, вид і форму здобуття дітьми відповідної освіти;

- брати участь у громадському самоврядуванні Ліцею, зокрема обирати та бути обраними до органів громадського самоврядування Ліцею;

- завчасно отримувати інформацію про всі заплановані в Ліцеї та позапланові педагогічні, психологічні, медичні, соціологічні заходи, дослідження, обстеження, педагогічні експерименти та надавати згоду на участь у них дитини;

- брати участь у розробленні індивідуальної програми розвитку дитини та/або індивідуального навчального плану;

- отримувати інформацію про діяльність Ліцею, результати навчання своїх дітей (дітей, законними представниками яких вони є) і результати оцінювання якості освіти у Ліцеї та його освітньої діяльності.

3.24. Батьки та особи, які їх замінюють, є відповідальними за здобуття дітьми повної загальної середньої освіти, їх виховання і зобов’язані:

- виховувати у дітей повагу до гідності, прав, свобод і законних інтересів людини, законів та етичних норм, відповідальне ставлення до власного здоров’я, здоров’я оточуючих і довкілля;

- сприяти виконанню дитиною освітньої програми та досягненню дитиною передбачених нею результатів навчання;

- поважати гідність, права, свободи та законні інтереси дитини й інших учасників освітнього процесу;

- дбати про фізичне і психічне здоров’я дитини, сприяти розвитку її здібностей, формувати навички здорового способу життя;

- формувати у дитини культуру діалогу, культуру життя у взаєморозумінні, мирі та злагоді між усіма народами, етнічними, національними, релігійними групами, представниками різних політичних і релігійних поглядів та культурних традицій, різного соціального походження, сімейного та майнового стану;

- настановленням і особистим прикладом утверджувати повагу до суспільної моралі та суспільних цінностей, зокрема правди, справедливості, патріотизму, гуманізму, толерантності, працелюбства;

- формувати у дітей усвідомлення необхідності додержуватися Конституції та законів України, захищати суверенітет і територіальну цілісність України;

- виховувати у дитини повагу до державної мови та державних символів України, національних, історичних, культурних цінностей України, дбайливе ставлення до історико-культурного надбання України;

- дотримуватися установчих документів, правил внутрішнього розпорядку Ліцею, а також умов договору про надання освітніх послуг (за наявності).

ІV. УПРАВЛІННЯ ЛІЦЕЄМ ТА ГРОМАДСЬКЕ САМОВРЯДУВАННЯ

4.1. Керівництво Ліцеєм здійснює директор, повноваження якого визначаються Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», цим Статутом та трудовим договором. Директор Ліцею здійснює безпосереднє управління закладом і несе відповідальність за освітню, фінансово-господарську та іншу діяльність Ліцею. Керівник є представником Ліцею у відносинах з державними органами, органами місцевого самоврядування, юридичними та фізичними особами і діє без довіреності в межах своїх повноважень.

4.2. Директор Ліцею призначається та звільняється з посади рішенням Засновника або уповноваженого ним органу. Директор Ліцею призначається на посаду за результатами конкурсного відбору строком на шість років (строком на два роки – для особи, яка призначається на посаду керівника закладу загальної середньої освіти вперше) на підставі рішення конкурсної комісії, відповідно до Положення, що регламентує порядок проведення конкурсу на посаду керівника закладу освіти, затвердженого Обухівською міською радою.

Додаткові кваліфікаційні вимоги до керівника та порядок його обрання (призначення) визначаються Положенням про конкурс на посаду керівника закладу освіти.

4.3. Призначення та звільнення заступників директора Ліцею здійснюється керівником закладу освіти.

4.4. Директор Ліцею в межах наданих йому повноважень:

- організовує діяльність Ліцею;

- вирішує питання фінансово-господарської діяльності Ліцею;

- призначає на посаду та звільняє з посади заступників директора, педагогічних та інших працівників Ліцею, визначає їх функціональні обов’язки;

- здійснює керівництво педагогічним колективом Ліцею, забезпечує раціональний добір і розстановку кадрів, створює необхідні умови для підвищення фахового і кваліфікаційного рівня фахівців;

- забезпечує організацію освітнього процесу та здійснення контролю за виконанням освітніх програм;

- забезпечує функціонування внутрішньої системи забезпечення якості освіти;

- забезпечує умови для здійснення дієвого та відкритого громадського контролю за діяльністю Ліцею;

- забезпечує своєчасне та якісне подання статистичної звітності;

- сприяє та створює умови для діяльності органів самоврядування Ліцею;

- сприяє здоровому способу життя здобувачів освіти та працівників Ліцею;

- несе відповідальність за свою діяльність перед учнями, батьками, педагогічними працівниками, Засновником, органом державної виконавчої влади;

- здійснює інші повноваження, що делеговані засновником Ліцею або уповноваженим ним органом та/або передбачені Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

4.5. Директор Ліцею є головою педагогічної ради - постійно діючого колегіального органу управління закладу. Усі педагогічні працівники Ліцею беруть участь у засіданнях педагогічної ради.

4.6. Робота педагогічної ради планується у довільній формі відповідно до потреб закладу. Засідання педагогічної ради проводяться у міру потреби, але не менш як чотири рази на рік.

4.7. Педагогічна рада Ліцею:

- планує роботу та формує стратегію розвитку Ліцею;

- схвалює освітню (освітні) програму (програми) Ліцею та оцінює результативність її (їх) виконання;

- формує систему та затверджує процедури внутрішнього забезпечення якості освіти, включаючи систему та механізми забезпечення академічної доброчесності;

- розглядає питання щодо вдосконалення і методичного забезпечення освітнього процесу;

- приймає рішення щодо переведення учнів (вихованців) до наступного класу і їх випуску, видачі документів про відповідний рівень освіти, нагородження за успіхи у навчанні;

- обговорює питання підвищення кваліфікації педагогічних працівників, розвитку їхньої творчої ініціативи, визначає заходи щодо підвищення кваліфікації педагогічних працівників, затверджує щорічний план підвищення кваліфікації педагогічних працівників та розподіляє виділені на це кошти;

- розглядає питання впровадження в освітній процес найкращого педагогічного досвіду та інновацій, участі в дослідницькій, експериментальній, інноваційній діяльності, співпраці з іншими закладами освіти, науковими установами, фізичними та юридичними особами, які сприяють розвитку освіти;

- ухвалює рішення щодо відзначення, морального та матеріального заохочення учнів (вихованців), працівників Ліцею та інших учасників освітнього процесу;

- розглядає питання щодо відповідальності учнів (вихованців), працівників Ліцею та інших учасників освітнього процесу за невиконання ними своїх обов’язків;

- має право ініціювати проведення позапланового інституційного аудиту Ліцею та проведення громадської акредитації закладу;

- розглядає інші питання, віднесені Законом України «Про освіту», «Про загальну середню освіту» та/або цим Статутом до її повноважень.

Рішення педагогічної ради Ліцею вводяться в дію наказом директора закладу.

4.8. Члени педагогічної ради мають право виносити на її розгляд актуальні питання освітнього процесу.

4.9. У Ліцеї можуть створюватися та діяти органи самоврядування:

- органи самоврядування працівників Ліцею;

- органи самоврядування здобувачів освіти;

- органи батьківського самоврядування;

- інші органи громадського самоврядування учасників освітнього процесу.

Громадське самоврядування в Ліцеї здійснюється на принципах, визначених Законами України «Про освіту», «Про загальну середню освіту».

4.10. У Ліцеї відповідно до вимог чинного законодавства України укладається колективний договір між директором та трудовим колективом.

4.11. Право на укладання колективного договору від імені власника майна або уповноваженого ним органу надається директору Ліцею, з однієї сторони, і однією або кількома профспілковими чи іншими уповноваженими на представництво трудовим колективом Ліцею органами, а у разі відсутності таких органів, представниками працівників, обраними і уповноваженими трудовим колективом, з іншої сторони.

4.12. Колективний договір регулює виробничі, трудові та соціально-економічні відносини трудового колективу з керівництвом Ліцею, питання охорони праці, стратегії розвитку закладу.

4.13. Вищим колегіальним органом громадського самоврядування Ліцею є загальні збори (конференція) колективу, що скликаються не менш як один раз на рік.

Делегати загальних зборів з правом вирішального голосу обираються пропорційно від таких трьох категорій:

- працівників Ліцею - зборами трудового колективу;

- здобувачів освіти - класними зборами;

- батьків - класними батьківськими зборами.

Кожна категорія обирає по 10 делегатів. Загальні збори (конференція) правочинні, якщо в їхній роботі бере участь не менше половини делегатів кожної з трьох категорій. Рішення приймається простою більшістю голосів присутніх делегатів. Термін їх повноважень становить 1 рік.

Право скликати збори (конференцію) мають голова ради Ліцею (при наявності), учасники зборів (делегати конференції), якщо за це висловилось не менше третини їх загальної кількості, директор Ліцею, Засновник.

Загальні збори(конференція) Ліцею:

- обирає раду Ліцею, її голову, встановлюють термін їх повноважень;

- заслуховують звіт директора Ліцею;

- розглядають питання освітньої, методичної, фінансово-господарської діяльності Ліцею;

- затверджують основні напрями вдосконалення освітнього процесу, розглядають інші найважливіші напрями діяльності Ліцею;

- приймають рішення про стимулювання праці керівників та інших працівників Ліцею.

4.14. У період між конференцією діє рада Ліцею.

4.15. Метою діяльності ради є:

- сприяння демократизації та гуманізації освітнього процесу;

- об’єднання зусиль педагогічного й учнівського колективів, батьків, громадськості щодо розвитку Ліцею та удосконалення освітнього процесу;

- формування позитивного іміджу та демократичного стилю управління;

- розширення колегіальних форм управління;

- підвищення ролі громадськості у вирішенні питань, пов’язаних з організацією освітнього процесу.

4.16. Основними завданнями ради є:

- підвищення ефективності освітнього процесу у взаємодії з сім’єю, громадськістю, державними та приватними інституціями;

- визначення стратегічних завдань, пріоритетних напрямів розвитку Ліцею та сприяння організаційно-педагогічному забезпеченню освітнього процесу;

- формування навичок здорового способу життя;

- створення належного педагогічного клімату в Ліцеї;

- сприяння духовному, фізичному розвитку учнів та набуття ними соціального досвіду;

- підтримка громадських ініціатив щодо вдосконалення навчання та виховання учнів, творчих пошуків і дослідно-експериментальної роботи педагогів;

- сприяння організації дозвілля та оздоровлення учнів;

- ініціювання дій, що сприяли б неухильному виконанню положень чинного законодавства щодо обов’язковості загальної середньої освіти;

- стимулювання морального та матеріального заохочення учнів, сприяння пошуку, підтримки обдарованих дітей;

- зміцнення партнерських зв’язків між родинами учнів та закладом освіти з метою забезпечення єдності освітнього процесу.

4.17. До ради обираються пропорційно представники від педагогічного колективу, учнів ІІ-ІІІ ступенів навчання, батьків і громадськості. Представництво в раді й загальна її чисельність визначаються конференцією Ліцею.

Рішення про дострокове припинення роботи члена ради з будь-яких причин приймається виключно конференцією.

На чергових виборах склад ради оновлюється не менше ніж на третину.

4.18. Рада Ліцею діє відповідно до Положення про раду, затвердженого конференцією закладу освіти.

4.19. Очолює раду Ліцею голова, який обирається із складу ради.

Голова ради може бути членом педагогічної ради.

Головою ради не можуть бути директор та його заступники.

Для вирішення поточних питань рада може створювати постійні або тимчасові комісії з окремих напрямів роботи. Склад комісій та зміст їх роботи визначаються радою.

4.20. У Ліцеї за рішенням засновника відповідно до спеціальних законів створюється і діє піклувальна (наглядова) рада Ліцею.

Піклувальна (наглядова) рада Ліцею сприяє вирішенню перспективних завдань його розвитку, залученню фінансових ресурсів для забезпечення його діяльності з основних напрямів розвитку та здійсненню контролю за їх використанням, ефективній взаємодії закладу освіти з органами державної влади та органами місцевого самоврядування, науковою громадськістю, громадськими організаціями, юридичними та фізичними особами.

4.21. Порядок формування піклувальної (наглядової) ради, її відповідальність, перелік і строк повноважень, а також порядок її діяльності визначаються спеціальними законами та цим Статутом.

До складу піклувальної (наглядової) ради Ліцею не можуть входити здобувачі освіти та працівники Ліцею. Члени піклувальної ради Ліцею мають право брати участь у роботі колегіальних органів Ліцею з правом дорадчого голосу.

4.22. Піклувальна (наглядова) рада має право;

- брати участь у визначенні стратегії розвитку закладу освіти та контролювати її виконання;

- сприяти залученню додаткових джерел фінансування;

- аналізувати та оцінювати діяльність закладу освіти та його керівника;

- контролювати виконання кошторису та/або бюджету закладу освіти і вносити відповідні рекомендації та пропозиції, що є обов’язковими для розгляду керівником закладу освіти;

- вносити засновнику закладу освіти подання про заохочення або відкликання керівника закладу освіти з підстав, визначених законом;

- здійснювати інші права, визначені спеціальними законами та/або установчими документами закладу освіти.

4.23. При Ліцеї за рішенням загальних зборів може створюватися батьківська рада, яка діє відповідно до Положення про батьківську раду.

4.24. У Ліцеї можуть створюватись учнівські та вчительські громадські організації, що діють відповідно до чинного законодавства України.

5. ПРОЗОРІСТЬ ТА ІНФОРМАЦІЙНА ВІДКРИТІСТЬ ЛІЦЕЮ

5.1. Ліцей формує відкриті та загальнодоступні ресурси з інформацією про свою діяльність та оприлюднює таку інформацію. Доступ до такої інформації осіб з порушенням зору може забезпечуватися в різних формах та з урахуванням можливостей Ліцею.

5.2. Ліцей забезпечує на офіційному веб-сайті закладу відкритий доступ до такої інформації та документів:

- Статут Ліцею;

- ліцензії на провадження освітньої діяльності;

- сертифікати про акредитацію освітніх програм;

- структура й органи управління закладом освіти;

- кадровий склад закладу освіти згідно з ліцензійними умовами;

- освітні програми, що реалізуються в закладі освіти, та перелік освітніх компонентів, що передбачені відповідною освітньою програмою;

- територія обслуговування, закріплена за Ліцеєм;

- фактична кількість осіб, які навчаються у Ліцеї;

- мова (мови) освітнього процесу;

- наявність вакантних посад, порядок та умови проведення конкурсу на їх заміщення (у разі його проведення);

- матеріально-технічне забезпечення Ліцею (згідно з ліцензійними умовами);

- результати моніторингу якості освіти;

- річний звіт про діяльність Ліцею;

- правила прийому до закладу освіти;

- умови доступності закладу освіти для навчання осіб з особливими освітніми потребами;

- перелік додаткових освітніх та інших послуг, їх вартість, порядок надання та оплати;

- інша інформація, що оприлюднюється за рішенням закладу освіти або на вимогу законодавства.

5.3. Ліцей оприлюднює на своєму веб-сайті кошторис і фінансовий звіт про надходження та використання всіх отриманих публічних коштів, інформацію про перелік товарів, робіт і послуг, отриманих як благодійна допомога, із зазначенням їх вартості, а також про кошти, отримані з інших джерел, не заборонених законодавством. Інформація та документи, якщо вони не віднесені до категорії інформації з обмеженим доступом, розміщуються для відкритого доступу не пізніше ніж через десять робочих днів з дня їх затвердження чи внесення змін до них, якщо інше не визначено спеціальними законами.

VІ. МАТЕРІАЛЬНО-ТЕХНІЧНА БАЗА

6.1. Матеріально-технічна база Ліцею включає будівлі, споруди, землю, комунікації, обладнання, інші матеріальні цінності, вартість яких відображено у балансі.

6.2. Майно Ліцею перебуває у комунальній власності Обухівської міської територіальної громади та закріплено за ним на правах оперативного управління.

6.3. Ліцей відповідно до чинного законодавства користується землею, іншими природними ресурсами і несе відповідальність за дотримання вимог та норм з їх охорони. Збитки, завдані Ліцею внаслідок порушення її майнових прав іншими юридичними та фізичними особами, відшкодовуються відповідно до чинного законодавства.

6.4. Об’єкти та майно Ліцею не підлягають приватизації чи використанню не за освітнім призначенням.

VІІ. ФІНАНСОВО-ГОСПОДАРСЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ЛІЦЕЮ

7.1. Фінансування Ліцею здійснюється відповідно до чинного законодавства.

7.2. Фінансово-господарська діяльність Ліцею проводиться відповідно до Бюджетного кодексу України, Законів України «Про освіту», «Про загальну середню освіту», «Про місцеве самоврядування в Україні» та інших нормативно-правових актів.

7.3. Джерелами фінансування Ліцею є:

- кошти державного та місцевого бюджетів у розмірі, передбаченому нормативами фінансування загальної середньої освіти для забезпечення освітнього процесу в обсязі, визначеному Державними стандартами загальної середньої освіти;

- кошти, отримані за надання платних послуг. Засновник Ліцею має право затверджувати перелік платних освітніх та інших послуг, що не увійшли до переліку, затвердженому Кабінетом Міністрів України;

- кошти, отримані за надання послуг з організації гарячого харчування учнів;

- доходи від реалізації продукції навчально-виробничих майстерень, від передачі в оренду приміщень, споруд, обладнання;

- благодійні внески юридичних і фізичних осіб;

- доходи від створення та реалізації навчальних комп'ютерних програм;

- інші джерела, не заборонені законодавством.

7.4. Ліцей є неприбутковою установою. Доходи (прибутки) ліцею використовуються виключно для фінансування видатків на її утримання, реалізації мети (цілей, завдань) та напрямів діяльності, визначених цим Статутом.

7.5. Забороняється розподіл отриманих доходів (прибутків) або їх частини серед засновника Ліцею, працівників (крім оплати їх праці, нарахування єдиного соціального внеску та інших відрахувань), членів органів управління та інших пов’язаних з ними осіб.

7.6. Порядок діловодства та бухгалтерського обліку в Ліцеї визначається керівником Ліцею відповідно до законодавства України. За рішенням керівника Ліцею бухгалтерський облік може здійснюватися самостійно або через централізовану бухгалтерію. У разі самостійного ведення бухгалтерського обліку в Ліцею утворюється бухгалтерська служба, яка діє відповідно до Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», Податкового кодексу України, Положення про бухгалтерську службу закладу освіти, затвердженого директором.

7.7. Штатний розпис закладу освіти затверджуються керівником Ліцею на підставі Типових штатних нормативів закладів загальної середньої освіти, затверджених центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну політику у сфері освіти.

7.8. Звітність про діяльність Ліцею встановлюється та проводиться відповідно до законодавства.

VІІІ. МІЖНАРОДНЕ СПІВРОБІТНИЦТВО

8.1. Ліцей має право укладати угоди про співробітництво, встановлювати прямі зв'язки з органами управління освітою та закладами освіти інших країн, міжнародними організаціями, фондами у встановленому законодавством порядку.

8.2. Ліцей та педагогічні працівники, здобувачі освіти можуть брати участь у реалізації міжнародних проектів та програм. Участь Ліцею у міжнародних програмах, проектах, учнівському та педагогічному обміні здійснюється відповідно до законодавства.

ІХ. КОНТРОЛЬ ЗА ДІЯЛЬНІСТЮ ЛІЦЕЮ

9.1. Державний нагляд (контроль) за діяльністю Ліцею здійснюється з метою забезпечення реалізації єдиної державної політики у сфері загальної середньої освіти та спрямований на забезпечення інтересів суспільства щодо належної якості освіти та освітньої діяльності.

9.2. Державний нагляд (контроль) у Ліцеї здійснюється центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальним органом відповідно до чинного законодавства України.

9.3. Центральним органом виконавчої влади із забезпечення якості освіти та його територіальним органом проводиться інституційний аудит Ліцею один раз на 10 років. Інституційний аудит включає планову перевірку дотримання ліцензійних умов.

Позаплановий інституційний аудит може бути проведений за ініціативою Засновника, керівника закладу освіти, педагогічної ради, вищого колегіального органу громадського самоврядування (загальних зборів або конференції), піклувальної (наглядової) ради Ліцею у випадках передбачених чинним законодавством.

9.4. Громадський нагляд (контроль) за освітньою діяльністю Ліцею здійснюється суб’єктами громадського нагляду (контролю) відповідно до Закону України «Про освіту».

9.5. Результати інституційного аудиту оприлюднюються на сайтах Ліцею, засновника та органу, що здійснював інституційний аудит.

9.6. Ліцей, що має чинний сертифікат про громадську акредитацію закладу освіти, вважається таким, що успішно пройшов інституційний аудит у плановому порядку.

9.7. Засновник Ліцею або уповноважена ним особа (управління освіти):

- здійснює контроль за дотриманням установчих документів Ліцею;

- здійснює контроль за фінансово-господарською діяльністю Ліцею;

- здійснює контроль за недопущенням привілеїв чи обмежень (дискримінації) за ознаками раси, кольору шкіри, політичних, релігійних та інших переконань, статі, віку, інвалідності, етнічного та соціального походження, сімейного та майнового стану, місця проживання, за мовними або іншими ознаками.

Х. ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ У ЛІЦЕЇ

10.1. Шкода, заподіяна учнями (вихованцями) Ліцею, відшкодовується відповідно до законодавства України.

10.2. Злісне ухилення батьків від виконання обов'язків щодо здобуття їх неповнолітніми дітьми повної загальної середньої освіти може бути підставою для позбавлення їх батьківських прав.

ХІ. Реорганізація, ліквідація чи перепрофілювання (зміна типу) ліцею

11.1. Рішення про реорганізацію, ліквідацію чи перепрофілювання (зміну типу) Ліцею приймає Засновник. Реорганізація Ліцею відбувається у порядку, встановленому чинним законодавством.

11.2. У випадку реорганізації права та зобов’язання Ліцею переходять до правонаступників відповідно до чинного законодавства або визначених навчальних закладів.

11.3. Ліквідація проводиться ліквідаційною комісією, призначеною засновником, а у випадках ліквідації за рішенням господарського суду - ліквідаційною комісією, призначеною цим органом.

З часу призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Ліцеєм.

11.4. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Ліцею, виявляє його дебіторів і кредиторів і розраховується з ними, складає ліквідаційний баланс і представляє його засновнику.

11.5. При реорганізації чи ліквідації Ліцею працівникам, які звільняються або переводяться, гарантується дотримання їхніх прав та інтересів відповідно до чинного законодавства.

11.6. У разі припинення діяльності Ліцею (у разі його ліквідації, злиття, поділу, приєднання або перетворення) його активи повинні бути передані іншій неприбутковій організації відповідного виду або зараховані до доходу бюджету.

11.7. Ліцей вважається таким, що припинив свою діяльність, з дня внесення до Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців запису про державну реєстрацію його припинення.

ХІІ. ПРИКІНЦЕВІ ПОЛОЖЕННЯ

12.1. Статут Ліцею затверджується сесією Обухівської міської ради та реєструється відповідно до чинного законодавства.

12.2. Зміни до Статуту розробляються директором Ліцею та затверджуються сесією Обухівської міської ради або його уповноваженим органом.

12.3. У всьому, що не врегульовано цим Статутом, учасники освітнього процесу керуються чинним законодавством України.

Директор Академічного ліцею №3

Обухівської міської ради Київської області Н.В. Хоменко

Кiлькiсть переглядiв: 1943

Коментарi

Для того, щоб залишити коментар на сайті, залогіньтеся або зареєструйтеся, будь ласка.